Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

søndag 17. august 2008

Maya-bluse.


Jeg har sett det er flere bloggere som har sydd denne Maya-blusen fr Ottobre, så jeg tenkte at jeg ville prøve også :o)
Den har en veldig søt form, men jeg lurer litt på om den er litt vel vid i halsen?! Jeg skal prøve den på en liten en, så får jeg se om jeg må gjøre om på mønstere eller ikke.
Stoffet er kjøpt hos Fat Quarter Shop for en stund siden, og jeg har brukt rosa skråbånd på kantene. Har ikke sydd i knapper ennå, for jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken farge de skal ha :o)
Denne er i str 80.
Hvis jeg skal sy barnebluser til noen andre, så blir den en litt lenger modell og den blir ikke fullt så vid i halsåpningen. Skal lage et mønser og når jeg har sydd en skal jeg legge ut bilde! :o)
Pris; 350kr.

5 kommentarer:

Marita sa...

Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min! :)
Måtte ta en rundtur hos deg, og er imponert over alt det flotte du lager. Kommer nok snart igjen:) Stoffet på toalettmappa hos meg har jeg kjøpt fra ei som bestilte fra USA. Mer spesifikt vet jeg ikke, dessverre.

Botilda sa...

Vilka härliga färger! Blusen är rätt vid i halsen, precis som du anar, och dessutom rätt kort.

(Var försiktig med att sälja kläder sydda av Ottobremönster, förresten. De gillar inte det!)

Kort og Søm sa...

Marita; Takk :o)!
Så synd du ikke vet mer om stoffet.Hvis noen andre vet hvor det kommer fra blir jeg glad!

botilda; Takk for tipset om klær med ottobremønster! Jeg skal styre unna det, jeg kan lage mønster selv så slipper jeg å få noen problemer med dem :o)

Anne sa...

Så fin bluse! Det var jeg som fikk kortet ditt på Vestkanttorget i går og fortalte om bloggtreffet. Det kan du lese om på bloggen min. Jeg har lagt ut noen bilder av de søte klærne du solgte i går. Hilsen Anne

Kort og Søm sa...

Hei Anne, tusen takk for reklamen om mine ting på siden din!! :o)