Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

onsdag 27. mai 2009









Må innrømme at jeg er litt svak for Penny Black stemplene.. :o)
De er ofte så søte, og fine å bruke.
På dette kortet har jeg brukt papir og brads fra Basic Grey, serien Lime Rickey.
Blomsten er fra Prima, filt båndet tror jeg er fra Making Memories (har hatt det liggende en stund, så jeg husker ikke helt). Så har jeg brukt Spellbinders, Nestabilities for å stanse ut tagen, det arket pusen er stemplet på og den gule rammen bak.Tekststempelet kommer fra Norsk Stempelblad As.
Takk for alle de koslige kommentarene, alltid veldig hyggelig!
:o)

12 kommentarer:

Heidi sa...

Kjempekoselig kort! Er så imponert over at du har full kontroll på hvor stempler, papir, brads osv er fra. Men det er sikkert fordi kortlaging og scrapping foreløpig er en ukjent verden for meg.

Har du forresten tips om uttørking av stempelpute? Jeg kjøpte en på Panduro fra Tilda, og den var tørr med "en gang". Etterfyller man?

Pia sa...

super sødt kort

Kort og Søm sa...

Ja, man blir godt kjent med de forskjellige papir og "stæsj" produsentene, også får man jo sine favoritter :o)

Ang stempelputer er bud nr.1 at lokket skal til en hver tid sitte godt på :o) , veldig viktig å huske å sette på lokket igjen etter bruk, ellers tørker den lettere ut!
Jeg bruker en sort stemple farge som heter; Memories Acid Free Dye Ink Pad. Den liker jeg best, for den flyter stort sett ikke ut når man bruker tusjer, eller vannfarger. Den får man refill til, så det er veldig kjekt.
Da fyller man bare på før stempel puten blir altfor tørr. Husk å kjøpe en liten flaske med stempel vask også, så holder stemplene seg fint.
Ett annet godt tips er å oppevare stempelputen på hodet! Så ligger ikke all fargen i bunnen av stempel puten.
Håper dette var til litt hjelp :o)

Rach sa...

this is fantastic, love the fresh colours.
oh and yes i did use the chip board in my BIA one piece at a time.xx

Liza sa...

Great card, the little cat is so cute.

Liza x

Heidi sa...

Takk for gode tips! Lokket var forsvarlig på, men har hørt tipset om å oppbevare på hodet (men etter uttørkingen). Har aldri vært i spesialbutikker eller handlet på nett, bare sett Panduros utvalg.
Så jeg får gå på jakt etter det du anbefaler. Vil jo gjerne bruke de stemplene jeg har :)

Skjønner godt at man blir kjent med produsenter. Er jo ganske "inni" garn og stoff, men altså ikke dette.

Chris sa...

A beautiful card! I love the image and the papers are wonderful, so bright and cheerful. Chris x

SiriR sa...

Hvem hadde ikke blitt glad foe en sånn liten hilsen?? Veldig fint.

Anette sa...

Et kjempesøtt kort du har laget!! Liker de sterke fargene du har brukt! Og enig med deg i at stempelet er stilig :)

Liker også veldig godt oppbevaringspungen med Barbaflink, lenger nede i bloggen din :) Den var veldig flott!!

Tab sa...

Oh what a lovely card, such fab colours and the image is adorable!
Hugs Tab xxx

SiriR sa...

Hei,
gøy at du likte linkjolen med froskestoffet!
Moren min kjøpte stoffet i Tromdheim, en liten patchworkbit. Vet ikke mer enn det!!

Anonym sa...

Super sweet card, love the image and your great details.
Hugs
Carole 8-)