Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

mandag 26. april 2010

Når sant skal sies...






....så vet jeg ikke helt om hekling og jeg går overens...*ler*...
Målet var et lite kosedyr....valget falt på en liten fisk, som skal ha en hempe oppå ryggen. Men....har jeg noe mønster...nei, Fredrikke liker jo ikke å lage ting etter mønster, så sant jeg ikke har laget mønsteret selv...*ler litt av meg selv her*...for et par problemer har jo meldt seg!!!
For hvordan skal jeg kunne lage mønster når jeg ikke heeeelt kan teknikken...så her går det etter innfallsmetoden, og ja ...alle dere superdyktige hekklere må bare bære over med meg her.... For resultatet så langt...vel, for å si det sånn...ikke helt jevnt dette her...
Men øvelse gjør mester heter det jo....og her kommer problem nummer 2; jeg har avsindig vondt i fingrene...de er helt "av"...mon tro om jeg holder heklenål og tråd helt feil?? Ja, det er en stor mulighet for det....eller skal man få litt vondt i fingrene i begynnelsen...*ler*...??
Noen synspunkter dere vil dele med meg på det punktet!??
Tror jeg legger heklingen tilside for i kveld, og tar en litt på det i dagslyset i morgen tidlig...*smiler*...
God natta til dere alle sammen!!
:o)

8 kommentarer:

FIOLINESBLOG sa...

He he,liker at du ikke digger MØNSTER!
fiolineklem

Guttemamma sa...

..ser så bra ut så...♥
nattaklem

Kort og Søm sa...

:O)

HegeT sa...

Så tøft at du prøver deg på ting du ikke mestrer.... Du aner ikke hvor mange meter med trå jeg har rukket opp i løpet av min tid......og den eneste måten er å prøve, og prøve, og prøve litt til....
Ikke gi opp, blir nok bra til sist.
Vonde fingre kan hende, for det er helt andre muskler du bruker når du hekler enn når du strikker og syr..... Jeg holder nåla som en kniv..å holde den som en penn, har jeg aldri fått til, så prøv deg frem og se/kjenn hva som passer for deg.
Blir morro å se ressultatet..

mandagshilsen
HegeT

Anita fra hjerterommet sa...

Litt stiv i fingrene blir du i begynnelsen, du holder nok for hardt på heklenålen. Finnes heklenål holdere du kan tre på slik at du nålen blir tykkere der du skal holde;)

Ser bra ut dette:))

Veronica sa...

Akkurat samme fremgangsmåte som jeg selv bruker. Jeg begynner med mønster, men skjønner ikke alltid og da blir det min egen variant. Men, det er vel den eneste måten å lære det på? Fint blir det nok uansett som alt annet du lager!!:)

Kort og Søm sa...

Tusen takk dere...*smiler*..

Ingrid sa...

Synes den var artig jeg! Nå fikk jeg nesten lyst til å prøve meg på hekling selv, selv om jeg egentlig ikke vet hvordan :)