Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

fredag 1. mars 2013

DIY (Do It Yourself :O)









En liten DIY på hvordan du lager din egen pynt som er blank&fin til kort og album .


  • Finn frem Glossy Accent, utstanser/saks og papir.
  • Stans/punch/klipp du motivet du vil lage til en fin liten pyntesak. Jeg stanset ut to firkanter som jeg limte sammen (med Glossy accent) for å få den tykkere, liker det best, også krøller ikke papiret seg på denne måten.
  • Ta på et lag med Glossy Accent på papiret, og når hele er dekket drypp på flere dråper med Glossy Accent på midten. Da får du en fin opphøyet blank effekt når den er tørr.
  • Legg den nå til tørk, har du hatt på mye er det lurt å la den tørke over natten.
  • Når den er helt tørr, blir den fin&blank.
  • Nå kan du bruke den til å pynte et kort, elller en albumside, lime den på en magnet og bruke den som pynt på kjøleskapet :O)

På det nest nederste bilde er den halvtørr, og må ligge noen timer til før den blir helt tørr og blank. På det nederste bilde er det en annen jeg har laget som er helt tørr, og som nå er fin&blank! Den brukte jeg som pynt på et kort.
Et lite tips til slutt; får du små luftbobbler kan de stikkes hull på med en tynn nål, eller du kan la de være en del av sjarmen :O)

Håper jeg har inspirert dere til å prøve, det er morro og blir ganske så fint! Det beste er jo at du kan lage pynt som passer til det papiret du bruker, i den størrelsen du selv vil.
Er noe uklart må du bare spørre!

Ønsker alle som er innom bloggen min en riktig god helg!
Her skal vi feire lillebror sin bursdag med selskap og det hele :O)
Han gleder seg som bare det!


4 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Utrolig fint!
Takk for tipset:-)

Hilde sa...

Så fint det ble :)

God bursdagsferiring og god helg!

Kort og Søm sa...

Takk :O)

Lisbet sa...

Takk for tipset!