Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

søndag 10. mars 2013

Tomat og paprika :O)





Grønnsaker 2013!
Her kommer en liten oppdatering på hvordan det går med frøene jeg har sådd; Alle agurkene kom opp, og alle var nesten like fine (en er litt mindre enn de andre). Av 8 tomat frø, var det kun en som kom opp, det var jo litt dårlig syns jeg. Av 6 paprika frø, har tre planter kommet frem. Spire prosenten stemmer ikke helt overens med det som stod på pakken...men, men...
Det er forsatt tid til å så flere tomater, og det skal jeg gjøre i kveld. Velger da et annet frø-merke tenker jeg :O)

Nå er det feiring av tantebarnet som har bursdag, og det blir stor stas :O)

God søndag til dere alle sammen!!

7 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Så flink du er......kjempe spennende :)
Fin kveld til deg
Klem

Nita sa...

Det er så morsomt :o) Jeg har og paprika, tomat og agurk i år, agurk prøver jeg bare for at jeg syntes det hørtes så koselig når du skrev om de du hadde i fjor ;o) Med paprika, tok jeg bare frø fra sånne snack paprika man får kjøpt i butikken, de spirer som bare det, så jeg er veldig spent på hvordan de blir etterhvert :o) Men chilli'en ville ikke spire så jeg prøver på nytt... er så koselig!! Lykke til videre med spiringen og plantingen :o)

Solveig sa...

Hmmm, nå ble jeg nesten litt misunnelig på deg som er kommet så godt igang. Jeg har stadige planer:0)))
Lykke til videre med såingen. Dette blir spennende !!
Klem fra Solveig

Feeling good by H sa...

Jammen har du ikke grønne fingre også! Morsomt å plante litt, det hjelper på vårfølelsen. Mulig jeg må så litt jeg også, takk for påminnelsen;) Hanne

Lisbet sa...

Flott å se at noe såirer da:) håper du får litt fler enn bare 1 tomatplante. HAr aldri vært borti før som har hatt så dårlig spireevne som dine i år.
Her har endelig tomatfrøene dukket opp etter å ha vært emd en rudne til jobben til mannen i huset :-)

Fabelaktig sa...

Så flink du er! FabelaktiG!

Takk for fine tanker på skapblogger - innlegget! Skikkelig masse respons og så kos at du tok deg tid til å dele dine tanker :)

Fabelaktig mandag og start på uken <3
klemklem

Mette sa...

Spennende å dyrke fra frø! Selv kjøper jeg planter etterhvert og kutter ned på prosessen på den måten. Spennende å se hvor mye du får av dem.