Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

søndag 3. februar 2013

Planleggingen av grønnsakshagen har startet :O)



I år skal vi prøve oss på gresskar :O)


På bilde over er noe av de vi dyrket i fjor :O)
Tomatene og agurkene var rett og slett
fantastiske!



Grønnsakshagen 2013.
Ja, jeg har begynt å planlegge, og det er halve kosen spør du meg!
I fjor ble fasaden her jeg bor pusset opp, og tilgangen på verandaen var minimal. Til tross for det ble det en bra innhøsting av tomater, agurk og andre grønnsaker. (Tomatene stod i vinduskarmen inne, og vi hadde tomater til langt ut i desember!!) Men i år har jeg mer plass til rådighet, så det blir mer grønnsaker. Ett av årets mål er å være selvforsynt med salat hele sommeren igjennom. Det blir helt klart plantet Amerikansk plukksalat, noe min mormor hadde på hytta hele sommeren igjennom da jeg var liten. Den salaten er kjempe god! Så må jeg tenke litt på hva annet jeg skal plante av salat.

Har dere begynt med planleggingen?

God søndag!
:O)

5 kommentarer:

Lisbet sa...

JA, skla en så må en starte planlegginhgen tidligere. Her er tomatfrøene og Sukkerertene til å ha hjemme kjøpt inn. Noe jeg skal prøve meg på i år er å så månedsjordbær til å ha på hytta. Fikk ikke tak i planter i fjor så da ble det frø nå i stede. I tilegg på hytta må det jo bli litt bomster også da:-)
God søndag Fredrikke.

Lappeline ♥ sa...

Er ikke så flink med frø jeg da ...men ser jo spennende ut.
Her er det søm i dag og har lyst å prøve meg pinne etui men vet ikke helt hvor stor jeg skal lage de...
Ha en flott søndag

Kort og Søm sa...

Vi skal også ha jordbær, men usikkert på hvilken sort :O)

Lappeline ♥ sa...

Hei igjen!
Har sydd et etui til strikkepinnene .kanskje litt for tykk vatt .....men prøver igjen.
Fint ble nå ....og gleder meg til å få orden på pinnene .
Sitter å lurer på om jeg skal prøve meg på å plante tomater...
Fin kveld til deg
Klem

Pia sa...

glæder mig også til jeg skal til at så frø til blomster og grønsager
knus Pia