Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

tirsdag 9. mars 2010

Kveldsmaten er klar..*smiler*...




Barndommens brød!
Dette brødet bakte min farmor da jeg var liten...*smiler*..
En smak av barndommen...med smør og brunost på!
Oppskriften;
1/2 kg hvetemel.
1/2 kg sammalt fin hvete.
1/2 kg fin rug.
50 g gjær.
1 liter skummet melk, lunken.
(jeg brukte lett melk)
litt salt.
Alt blandes, deigen må eltes godt.
Hev en time,form til brød, etterhev 1/2 time. Stekes på litt over 200 gader til brødene har en hul lyd når man banker de på undersiden.
Jeg bruker sjeldent klokke når jeg steker bakst, tar det på feelingen... :o)

4 kommentarer:

Randi sa...

Nybakt brød til kveldsmat er nydelig. Når vi har det kan guttene mine spise 4-5 spiver:0)

God natt

Kort og Søm sa...

Ja, hos oss kan et helt brød bli spist :O)
Men brød er jo best nybakt...*smiler*...
God natta

Maya sa...

Er det noe du ikke klarer?!
Du syr de lekreste ting, lager vakre kort og du baker deilig hjemmebakt brød!!!
Du er en tusenkunstner :)
Så deilig ut gjorde det også!
Mhhhh ferskt brød med HaPå minner meg om min bestemor :)
Ha en deilig dag,
klemmer fra Maya :)

Kort og Søm sa...

Maya;
Takk! :o)
(jeg kan ikke hekle..*smiler*..)
Klem :o)