Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

onsdag 17. mars 2010

Påskekylling med sjarm til tusen...*ler*..








Påskekylling!
Ikke en liten og nusselig en nei, men en stor en, med masse sjarm....og med et litt stort nebb kanskje...*smiler*...
Jeg har latt meg inspirere av en kylling i en bok som heter "Krymp", men jeg ville gjøre min kylling litt større og anderledes. Så jeg lagde likesågodt min egen strikkeoppskrift! Men når man gjør det er det jo alltid litt vel spennende å se det ferdige resultatet, denne ble stikket i går og ble slengt i maskinen sammen med et håndlke på 40 garder i dag tidlig kl.0600!!
Må innrømme at den er ikke helt tørr ennå, men den tørker iløped av dagen...*smiler*...
Grunnen til at jeg strikket en nå var at en av mine mange hyggelige kunder etterlyste påske pynt...så hva tror du om denne Tove?? :O)
Tror jeg skal stikke flere, for denne var fin på bordet.
Den er ca 24 cm høy, litt lenger hvis man strekker på nebbet. Også står den støtt, og det var viktig for meg!
Ha en super dag alle sammen!!
I dag får jeg kreativt besøk av Agneta, det blir hyggelig!
:o)

20 kommentarer:

Randi sa...

Sånne har jeg også strikket. Mamma fikk de og hun har de på hytta. Kjempesøte:o)

I dag er det nysnø og sola skinner fra skyfri himmel. Magnus er så heldig og har skidag i dag.

Ha en fin dag!

(eddas) sa...

He he ..ja det var en sjarmerende kar:)
eddaKlemmer

Kort og Søm sa...

Randi;
Skidag hørtes deilig ut når man har sol fra skyfri himmel!! :o)
Ble det noen kort i går??

God onsdag! :o)

Randi sa...

He, he...ingen kort nei.
Sovna på sofaen halv 9. Skal sette igang NÅ :o)

Kort og Søm sa...

:O) da titter jeg innom deg senere for å se på nye kort!
(godt å sove litt også da..*smiler*)

od Andulky sa...

Så söt!!!
HA en fin dag du med!!

Hanne sa...

Søt!
Jeg var på syforening i går, og der stod det en sånn skjønning midt på bordet og satte oss i perlehumør!
Pludrehanneklem

SiriR sa...

Hi, hi, kjempesøt påskehøne:)

FIOLINESBLOG sa...

Hei på deg:)
nå ble jeg inspirert til å lage egne høner....:)
må nok handle litt garn til toving etterpå og ulla ligger i kjelleren å venter:)så må jeg ikke glemme å kjøpe grønnsåpe, plutselig ble fridagen min så travel!
fiolineklem

Guttemamma sa...

Den var både morsom og søt,Fredrikke!!

Erika sa...

Ha ha! Den er fin :) Jeg har lagt link til deg på den nye siden Kreative Kvinner. Et nettsted for skaperglede, inspirasjon og ideer. :)

Vibekes lille ullne sa...

Den var supersøt og med stor personlighet! :)

Velkommen til min kreative verden sa...

Denne var morsom. Passet veldig godt til deg: )

Agneta sa...

Yay! Kyllingen er så fin. Og myk og god å ta på. :D

Takk for en hyggelig pg kreativ dag idag!

Jeg har nå laget masse kort og på hjemveien var jeg innom Norway Designs og fant litt småtteri. Har prøvd å fotografere her i mørke rommet. Får se om det blir noe bilder å legge ut på bloggen senere.

Eirin Bjørnstad sa...

Denne var jo bare helt fantastisk søt! ;-) Flinke du. Du må røpe oppskriften.

I dag var jeg på det kurset jeg fortalte deg om, Criss Cross kort, mener jeg det heter. Jeg blir ikke fortrolig med den der vintagestilen, men går det for å lære meg å lage kort. Nå har jeg spurt om hun kan ha kurs i sånne kort som du lager.. ;-)

Eirin

ralfefarfars paradis sa...

Denne karen flyter på sjarmen- helt klart;) Frisk og fin påskepynt dette her;) Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

Husmora Torunn Husbyn sa...

Så artig den var!
Ha en fin torsdag! Klem

Anonym sa...

:o)

Aleisa Ribalta sa...

åh vad kul är din kickling, jag vill också dricka kafé med er idag, men det är lång vad?.
ett stort tack för den fina väska, jag älskar det och ska ha med mig hela tiden nu. åh vad du snäll, tusen tack!!!!!!

Anne sa...

Artig påskekylling :)