Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

fredag 14. mai 2010

Nei, dette går ikke....her trengs det hjelp!! :O)





Jeg satser på like god hjelp denne gangen som med hekle hjelpen fra dere...*smiler*....(...har ikke heklet noe mer ennå da, men det kommer...*ler*...)
Det jeg trenger hjelp til denne gangen er;
  • Hvordan oppevarere dere stemplene deres???

Hos meg er det (litt) kaos..."sukk&stønn"...og nå finner jeg ikke igjen et av favoritt Penny Black stemplene mine. Noen stempler ligger pent/mindre pent i esker, noen ligger hulter til bulter og noen ligger meget oversiktelig i noen tre esker med to skuffer fra Ikea. Men det jeg vil ha er et system som er gjennomtenkt, praktisk, og der jeg vet hvor alle stemplene er...er jeg litt kravstor her kanskje?? *ler*...

Men uansett ønsker jeg tips, jeg vil gjerne vite hvordan dere oppevarer stemplene deres, både clearstamps og de på treblokker!!

Håper på god respons....*smiler*!!

God langhelg!!

8 kommentarer:

Christine sa...

Hei!

Eg hadde samme problem so du, men ein tur på IKEA redda meg!! Eg kjøpte nokre små smale hyller, so egentlig e te å setta bilde på. Desse e ikkje so djupe, og ein får kjøpt de i to ulike lengder. Og sia stempel ikkje e store, kan ein ha fleire i høgden. Perfekt!..iallefall for meg ;)

Håpe du finn ei løysing:)
Klemmer frå Christine:)

Gry-Heidi sa...

God morgen :o)
Clearstemplene mine har jeg i permer, på "tykke plastikk ark" som de "limer" seg på ("arkene" finnes i hobbybutikker). Noen har jeg i permer i plastlommer.
Sortert etter leverandør. Trekloss-stemplene har jeg i gamle skoesker med alle motivene stemplet på et ark på lokket :)

Ha en fin helg og en strålende 17. mai feiring !

Klem :o)

Marit sa...

For et utvalg! Jeg eier ikke et eneste stempel, så har ikke det problemet, men IKEA er vel stedet når man har behov for orden og system :). Fine esker til sysakene i alle fall.

Heidi sa...

Så masse stempler du har! Og mange på trekloss, det tar jo ekstra plass.
Har foreløpig ikke så store mengder med stempler.
Men IKEA er stedet til bokser, de har bla fine gjennomsiktige plastbokser. Du får sikkert mange tips fra mer erfarne stemplere enn meg :)

Kort og Søm sa...

Takk for tips! :O)
Jeg begynte å kjøpe stempler for snart 11 år siden, så det har blitt noen etterhvert!
(vi snakker nok kassevis egentlig..*ler*)

Ja, tror jeg må besøke Ikea snart!
Også har jeg flere så små ringpermer jeg ikke bruker, så i de kan jeg jo putte mine clearstamps! :O)

Klem :o)

T's Creations sa...

Vi har alle forskjellige varianter av oppbevaring, alt etter om det er monterte stempler eller umonterte samt hvor god plass man har... :-))
Jeg har såpass mange monterte at jeg har de i en kommode fra Ikea, en kommode beregnet på cd'r så skuffene er ikke alt for dype. Der er de sortert etter tema, noe er også gruppert etter merke der det passer.
Umonterte, på ezmount og clearstamps - der begynte jeg med cd-covere (uten innmat),- veldig lett å sortere/gruppere samt ta med seg på treff, etterhvert fikk jeg fler og fler... Har nå gått over til bla. videocovere og plastlommer fra MM eller Timmer'n. Disse plastlommene har jeg ikke de ringpermene de selger men bruker kun store bokringer for å holde de sammen. :)
Når det gjelder oppbevaring generelt er jeg fan av skuffer. :) Bokser/esker må løftes. ;-) Men, uansett ingen runde bokser, det er sløsing med plass! :)
Se ellers her for flere tips:
http://www.rubberstamps.no/forums/index.php?showforum=75

Kort og Søm sa...

Takk for tipsene!! :O)

Egentlig har jeg lyst til å ha sånne skuffer man får kjøpt i Usa, en hylle med skuffer som ikke er høyere enn stempel med trekloss sin høyde...*det hadde vært lykke det*.. :O)

Linda Katrine sa...

Hehe, det er ikke rart du ikke finner det du leter etter noen ganger :p

Du skulle hatt en egen skuffereol med mange lave skuffer i, så kunne du ha hatt en skuff med høytidsstempel, en med blomster stempel, også videre, men jeg antar du ikke har plass til en ekstra kjøkkeninredning?

Kanskje den beste løsninga er å selge noen av de du ikke bruker så mye?