Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

onsdag 30. oktober 2013

Ny kunnskap i bruk :)




















Ny kunnskap :)
Tidligere i høst var jeg på kurs hos Gitte, der lærte jeg om silketrykk, og denne nye teknikken for å overføre tekst. Jeg har klippet ut tekst fra en avis, lagt den på tykk gjennomsiktig bred tape, trykket avisutklippet godt ned på tapen og la det hele i lunkent vann. Jeg lot det ligge en liten stund og tok den opp og rullet av avispapiret. Og når avispapiret er borte sitter teksten igjen på tapen :)
Veldig moro!
På siste bilde henger tapen til tørk (dere får overse rotet på arbeidspulten min... ;)
I morgen skal jeg vise dere hva jeg har laget med tapebitene.

Takk for hyggelige kommentarer!
Det setter jeg pris på :)

7 kommentarer:

Anneli sa...

Så spennende! Denne teknikken har jeg ikke sett før. Gleder meg til å se hva du skal lage :) Ha en fin dag! Anneliklem :)

Anneli sa...

Så spennende! Denne teknikken har jeg ikke sett før. Gleder meg til å se hva du skal lage :) Ha en fin dag! Anneliklem :)

Inger Harding sa...

Så smart da!!
Ha en fin dag :)

Home sweet home sa...

Kjempe flott teknikk,den har jeg aldri sett før og gleder meg til å se hva du har laget:D
Mye flott du har laget i det siste også:D

Ha en fin dag:D

Eva Helen sa...

Så smart og takk for at du deler

Fra Eva Helen

STEINKJERRINGA sa...

Det må jeg saktens prøve, så nå er jeg spent på fortsettelsen.

Strikkeheksen sa...

Spændende at lære nyt og du får garanteret noget godt ud af det :-)