Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

fredag 3. februar 2012

En snikstart på våren...! :O)







I år blir det en tidlig start!
 De to siste årene har jeg startet altfor sent med tomat dyrkingen, noe som har resultert i at tomat sesongen har blitt litt vel kort. Frosten har kommet før alle tomatene var klare, veldig dumt...

 Men for tre år siden hadde jeg 16 (!) kjempe fine tomat planter på min veranda! Så med den gode tomat sesongen i minne...starter jeg tidlig i år :O)

Jeg gleder meg til hjemmedyrkede tomater!
(også blir det vel en sort eller to til :O)
Har lyst til å prøve noen tomater som er mørke, nesten litt brun/sorte i kjøttet sammen med det røde. Husker ikke hva sorten heter, men jeg får ta meg en titt på nett for å se om jeg finner de igjen (så de på nett i fjor :O)

Ønsker dere alle en fin fredag, 
og en riktig god helg!
(og takk for alle de hyggelige kommentarene dere legger igjen til meg :O)




8 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Kan hvist trenge noe slikt for her laver snøen ned...
Deilg med hjemme dyrkede tomater
Ønsker deg en kreativ flott helg

klem

Mette sa...

Vi har tomater i hagen (og chili) hvert eneste ar. Men jeg 'jukser litt' og kjoper ferdige planter. Veldig koselig a dyrke selv. Har faktisk chili i hagen enda!

Hennes sa...

Ååå, jeg gleder meg til sommeren.
Men er ikke så glad i tomater, men du verden så mye annet en kan dyrke.

Ha en fin helg.
Linda.

Snertne sneller og små nøster sa...

Smart å starte tidlig :-) Får vel nyte synet av dine bugnende planter senere, tenker jeg :-D

God helg - klem Siv

Randi sa...

Når en kan begynne å tenke på såing så vet man at det ikke er lenge til våren :-) Herlig!

God helg!

Randi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
od Andulky sa...

Tack för tips :-)!!!

Pia sa...

åh så fint, det minder om forår, her i Danmerk har vi haft den koldeste februar morgen siden 1987 under 20 minus grader så vi fryser
God weekend til dig
knus Pia