Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

lørdag 15. desember 2012

Årets siste tomat innhøsting, og litt julevask!




Egne tomater i desember :O)
Ja, nå måtte tomatplantene i vinduskarmen vike for julevask og julepynt. På de fire plantene vi har hatt i vinduskarmen siden i sommer har vi fått over 500 små tomater, som har smakt veldig godt! Ikke har plantene stått i store potter heller, så jeg er nesten litt overasket over at det har blitt så mange tomater. Litt gjødsel og vann har de jo fått da... :O)
I dag har jeg ryddet og fått gjort litt julevask, huset er tomt for barn så det har bare vært meg her, og jeg har fått hørt en masse musikk som jeg ikke har hørt på lenge. (Det er nemlig ikke alltid mine barn og jeg har sammen musikk smak....*ler*....så i dag har jeg kunne bestemme heeelt selv!!)
Nå blir det en kopp med advent te og strikketøy,
fortjener en pust i bakken nå :O)

God lørdagskveld til dere alle sammen!

9 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Hei på deg!
Delig med hjemme tomater:) kanskje jeg skulle prøve .
Kjekt å få unna litt vasking . Er stort sett i rute her .......og gidder ikke å stresse.
Fin kveld til deg
Klem

Heidi sa...

Har fri i dag, og har for det meste slappet av. Må snart sette meg til med julekortlaging, for det er fortsatt en god del som mangler.
Imponerende mange tomater dere har fått, artig at de har trives godt i vinduskarmen.

Snertne sneller og små nøster sa...

Enn å høste så seint da - artig :-D Sitter her og har litt elle melle på om jeg rett og slett skal bestille meg vask til jul jeg ;-)

Klem Siv

Lisbet sa...

UTrolig mange tomatr dere fikk på plantene deres. Har ikke telt på våre men de er jo så mye bedre enn kjøpetomater:-)
Tok den siste busken år for 2 uker siden, blir litt for dyrt å varme opp kjøkkenterrassen i lange tider.
Må være deilig å ha huset helt alene innimellom for deg, så kos deg masse emd strikketøyet. Her skal det skrives julekort (dvs adressene på konvoluttene) så de kans endes mandag:-) Klem

LeKaQuilt sa...

Det er lenge siden jeg har hatt "hjemmelaga" tomater, har hatt noen planter opp gjennom åra men aldri med slik en produksjon. Så kjekt å få fred til julevask :o)

Trine sa...

Utrolig med de tomatene da...
Godt med litt alenetid også.
Da år man ting gjort...
Ha en fortsatt fin helg!

Anneli sa...

Du har jammen grønne fingre Fredrikke! Tenk egenproduserte tomater i desember :) og jeg som har problemer med å holde plantene mine i live..
Tusen takk for omtanken, jeg føler meg mye bedre i dag :)
Håper du har hatt en fin dag og ikke er helt utslitt! Deilig med huset helt for seg selv og musikken på "full guffe" ;)
Anneliklem til deg :)

Connie sa...

Woooow så mange tomater.......
Fikk lyst til å prøve dette selv til sommeren nå.
Hørtes ut som en deilig dag du hadde i går.
Kos deg i dag også
Klem Connie

Strikkeheksen sa...

Hold da op - tomater på denne årstid - det må være dejligt :-)

Sikke mange fine ting, du har lavet på det sidste - jeg vil lige ønske rigtig god jul og godt nytår :-)