Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

fredag 14. desember 2012

Nye votter på pinnene, og gaver til noen som trenger det.



Varme votter!
Ja, det er ganske kaldt om dagen og da er det jammen deilig med hjemmestrikkede varme votter. Nye votter på pinnene denne helgen, med Easy garn fra Sandnesgarn.. Jeg strikker på pinne nr 7, så jeg regner med at dette går rimelig fort....*smiler*....
Vottene jeg strikket forrige helg har tovet seg veldig under lillebrors bruk denne uken, med det gjør igrunnen ikke noe. Han holder seg iallefall varm på fingrene!

Jeg måtte kjøpe meg nye pinner i dag (finner forsatt ikke igjen boksen med alle strikkepinnene mine) og ta en nærmere titt på pinnene, de er nemlig i gjennomsiktig plast, med rikelig gullglitter inni pinnene! 
Er ikke helt enig med meg selv om hva jeg syns om strikkepinner med gullglitter....!? :O)
Hva syns du? Morsomt, kult eller noe helt annet...?!?

Håper alle får en koselig førjulshelg!
Her har vi stekt ribbe (steker alltid en liten ribbe en gang i desember før julaften...bare sånn at vi får en liten smak før den store kvelden,
og det skal pakkes inn julegaver, noe som er en hyggelig aktivitet  :O)

Julegaver til noen som trenger det! 
I år har jeg bestemt at vi skal rydde i alle barnebøkene i huset, og barna skal få plukke ut noen bøker de ønsker å beholde. Resten skal pakkes inn og gis bort, til Fattighuset, Frelserarmeen, eller til Hjelp oss og hjelpe.
Her er de fleste ferdig leste, og jeg syns det hadde vært hyggelig om noen andre barn kunne ha fått glede av de bøkene. 
(Jeg kaster aldri bøker, så det er en del av de... :O)
Oppdatering;
Etter en titt rundt på nettet ser jeg at flere ikke tar imot noen flere gaver nå før jul, og noen steder er ikke brukte ting ønsket som julegaver. Så da venter vi til etter jul, og ser om noen kan ha brukt for pent brukte bøker da :O)
Da barna gikk i barnehagen var de alltid i byen og leverte en pakke som inneholdt et stk pent brukt barnetøy som de la under juletreet til Frelserarmeen, fint å lære de viktigheten av å dele fra de er små!

Man kan ikke hjelpe alle,
men alle kan hjelpe noen!!

8 kommentarer:

Lisbet sa...

Strikker man votter så blir de tovet av bruk og da blir de så deilig og varme! Synes vel strikkepinnene er kule da, men er de gode å strikke med det er vel det viktigste:-)
Jeg har kjøpt meg garn til votter og ny lue til meg selv i dag, gleder meg til å begynne på de ulempen er at jeg bør vel strikke ferdig lua til Eline først.
Ha en flott 3. adventshelg.

Siri sa...

Helt enig med deg: Vi gir bort det vi ikke har bruk for mer heller enn å kaste. Kanskje en barnehage kan ha bruk for bøkene også?

Trine sa...

Viktig at de lærer å dele, ja.
Og at de får vite at ikke alle har det like godt som oss.
Ikke lett for snuppa her i huset å gi bort noe, men vi har omvendt julekalender i barnehagen, så i dag leverte vi en pakke bed litt tøy og leker, og det gikk overraskende bra:)
Pakkene blir sendt til barn i Ukraina.
Strikkepinnene dine var jo kjempefine.
Hilsen ei som liker glitter og stas:)

Kort og Søm sa...

Ja, å gi de til barnehagen var lurt!
Glitter strikkepinnene var veldig gode å strikke med, og nå er det jo jul...så litt gullglitter passer kanskje bra!? :O)

Mayen sa...

Blir ør i hodet av glitrende pinner.. Enig med ho som gir til barnehage, æ gir store ting til dem. Men først kontakter æ krisesenteret og hører om de trenger noe. Ikke alltid at de har barn/familie i rette alder akkurat da..Noen ganger trenger de klær.. Godt at flere tenker på andre ;o)Klem

Kort og Søm sa...

Ja, krisesentere har jeg ikke tenkt på. Det var også en fin ide!
Takk :O)
klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Heldig den som får votter i julegave :-)

Så lurt å gi bort til noen som trenger det :-D Sist jeg rydda i barnebøkene, leverte jeg overskuddet til biblioteket på barneavdelinga på sykehuset her :-))

God helg - klem Siv

Anneli sa...

En fin tanke å gi bort pent brukte bøker <3 Jeg har flere liggende. De blir jo som regel lest bare en gang..
Her i byen har et av hotellene satt opp et stort juletre i resepsjonen. Der kan alle legge fra seg gaver, som skal gis videre til de som ikke har råd til å kjøpe egne julegaver i år. Dette er virkelig noe jeg ønsker å delta på! Det er så mange fattige i vårt eget land som jeg føler vi må hjelpe først <3