Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

torsdag 5. november 2009

Nam, nam... :o)










Disse er jammen gode... :o)
Scones fra Irland lager jeg av og til, og de går ned på høykant lunkne med hjemmelaget jordbær syltetøy og Greddost (ikke syltetøy og ost sammen da.. :o). Jeg lager de alltid med litt grovt mel, da metter de mer. ( Og er litt sunnerer iallefall.. :o) Her i huset er det ingen barn som liker klumper i jordbær syltetøyet, så jeg må bruke stavmixeren...så blir det spist ut av små skåler med skje. Akkurat sånn jeg gjorde hjemme hos farmor og farfar da jeg var liten. Farmor sitt syltetøy var med store biter og masse væske (sukkerlake :o) og måtte spises med skje!
Ellers mente farmor at alle vi barnebarna sølte så fælt hvis vi hadde det rett på brødskiven, siden det var så rennende. Barndomsminner er godt å ha!!
:o)


8 kommentarer:

Tovepia sa...

De så utrolig gode ut!! Tåler dårlig hvetemel, så jeg prøver å holde meg unna bakst, men ikke enkelt bestandig;)
Synes selv syltetøyet er best uten klumper:D
God dag videre og klem;)

SiriR sa...

Åh, så godt det så ut!! Tror nesten jeg må lage scones i dag jeg og:)

Anette sa...

Det så herlig ut!!! Nam nam ;)
Kjekt med gode minner som kan videreføres til egne barn :)

Anita sa...

Mmmmmm..... eg vart svolten!! Godt eg er ferdig på jobb straks!!:)

od Andulky sa...

Mmmmm Nu blev jag hungrig :-)

May-Bente sa...

Kjenner meg i teksten din....minner er virkelig gode å ha:=)
Jammen så det godt ut!!
Nam,nam

Ha en fin kveld, klem:))

Jorids BestemorBlogg. sa...

Dette så virkelig godt ut ,
også masse fne kort og julegaver du tryller frem,virkelig ei kreativ og flittig dame.
Ønsker deg ei God helg!!
Klem fra Jorid!!

Iren sa...

Nam men dette så godt ut ;) fikk nesten lyst til å lage med en gang :)

Klem