Velkommen til min blogg og til mitt firma

Petersen Kort&Søm FAP

søndag 29. november 2009

Pepperkakeform samlingen min!! :o)


Her er alle metall pepperkake formene mine samlet, 68 stykker...det er da ikke sååå mange det..!? Det er ingen hemlighet at jeg elsker mine pepperkake former....Så jeg har snille venninner som av og til kjøper til meg hvis de ser noen de vet jeg ikke har. Å gi pepperkake former til Fredrikke kan aldri slå feil... :o)

Jeg kunne ikke gå forbi dette treet på Traktøren, det var så fin form på det!


Nye Mummiformer..åh..hvilken glede!!
(Og jeg tuller ikke, nye pepperkake former er lykke :o)


En gave disse også...tipper lastebilen faller i smak hos guttene mine!
Dette bilde ville ikke snu seg, så du får bikke litt på hodet istedenfor... :o)



Og til slutt viser jeg frem pepperkake formene fra vi var små. Disse kommer fra Usa. Husker godt vi lagde pepperkaker med pappa, det var fast tradisjon hvert eneste år...
Ha en fin 1.søndag i advet alle sammen!
:o)



28 kommentarer:

Tara sa...

sååååå mange fine:) kjøpte nye på Ikea nå...tror det var elg og no greier, husker ikke helt;)
mummi-samlingen var jo kjempesøt, da:))) håper du viser de ferdige pepperkakene også!!!

ha en fin 1.advent...her pynter vi i vei:O)

klem tara

Tovepia sa...

Jøje meg;) Sannelig hadde du noen;) Spennende å spise pepperkaker hos deg da;)Ha en god adventsdag og klem;)

Anita sa...

Hihi, så stilig! Du har ein del fleire enn meg, hehe! Mange fine! Eg kjøpte nett nokre nye på Ica maxi, blant anna kanin, hjort, katt og isbjørn, som jentungen er så inspirert av for tida;) Ønsker deg ein deilig 1.sundag i advent!

Anne sa...

Fin samling du har der ja.. ganske mange.. og fine:) Får dem jo i alle former nå. Så de hadde fått inn ett stativ med kun små former i mange forskjellige varianter på obs hypermarked. Ha en fin søndag!

Spunk og boblemukk sa...

Oioi, det var jammen mange pepperkakeformer! Artig :)

Lisbet sa...

for en imponerende samling du hra med former, måtte telle mine nå slv om de ikke kan måle seg med deg. Kom til 26, der de miniene mine er kjøpt i stockholm høsten -84 leeeeenge før de fikk så små her i Norge.

Ser du har fått atk i de nye fine med mumutrollene de hadde ikke fler igjen når jeg var og skulle kjøpe men jeg fikk kjøpt formene til mumihuset hurra! I fjor var de nemlig utsolgt når jeg skulle ha formene til huset.

Putene miner er ferdige var så heldig å få at i rød borrelås også. Ble vedlig fornøyd med de:-)

ha en flott adventstid Fredrikke.

Randi sa...

Det må være kjempegøy å bake pepperkaker nåe en har så masse fine former.
Jeg så Pippi-former i Sverige i sommer men var ikke i pepperkae-stemning da så jeg kjøpte de ikke. Nå angrer jeg veldig for Maria har fått Pippi-dilla:-)

Ha en fin søndag!

FIOLINESBLOG sa...

Hei Fredrikke:)
jeg kan se du mangler en HESTEFORM:)
fiolineklem

Kort og Søm sa...

"smiler"..så sant, så sant.., en hest og Pippi former hadde ikke vært å forakte! :o)
Nå har jeg pyntet mer her...og det er så kos med alle stearinlysene!

Velkommen til min kreative verden sa...

Dette var morsomt å se: )

Det var mange flotte former. Du burde "søke" om å få den morsomme figuren til Valens frokostTV. Han har en feminist pepperkakeform: )

Vibekes lille ullne sa...

Imponerende samling! Det blir stor variasjon i pepperkakebaksten hvertfall! Vi har bakt i dag og har ganske mange, men du slår oss glatt! Ha en fin søndagskveld! :)

Ludoland sa...

whaaaooooooooo.... det var en pepperkakeform smaling det bare er å bøye seg for altså. Jeg har en pepperkakeform bare jeg. Det ble veldig så stusslig i forhold. Jeg kjenner trangen for å gå ut å kjøpe pepperkakeformer falle i hodet på meg her. helt seriøst. Ja gratulerer med den fineste pepperkakeform samlingen jeg vet om.

Aleisa Ribalta sa...

oj då, så många!!!!!, nam nam. ja gillar de retro-former(när ni va lite), så gulliga! fast alla är lika fina, mummin förstås!klem!

Riet sa...

Ohhh wowww Fredrikke,what beautiful,i love dat oud.

Hugs Riet.xx

Guttemamma sa...

Er det mulig,noen har skodilla..:-)
Så mange søte,skjønner deg egentlig godt!!

Solveig sa...

Oj så mange flotte pepperkakeformer! Det var litt av en samling, flere av dem har jeg ikke sett før! Lykke til med julebaksten, da:o)))
Klem fra Solveig

Anita fra hjerterommet sa...

Enig, peppekake former er kjempegøy! Jeg bruker de til mal også jeg hvis det er noe jeg skal tegne f.eks:)

De mumi figurene var jo kule:)

medina sa...

Heldige du! Jeg hadde åtte stk, men min datter har fått de nå.

Mitt hvite hus sa...

Heisan Frederikke..

Imponert over samlingen din...
Så mange flotte...og du bruker de også sikkert...

ha en fin uke..
Klem Kerstin

(eddas) sa...

Ja...det må jeg si var damen med formene i orden...har aldri sett noen med så mange pepperkakeformer......ja en har samlemani på forskjellige ting:)GØY...
ha en kos dag
klemmer fra meg

SiriR sa...

Så masse kule former!
Kommer til å tenke på deg når vi tar fram vår lille samling:)

Lykkelille sa...

Å, jeg falt så for mummi formene, dar ei lita jente her i huset som elsker mummi. Hvor har du fått tak i de?

Pia sa...

smukt julepynt og en fantastisk nydelig samling af bageforme

Muviduki sa...

oj..jeg har 4. Men så kjøper jeg ferdig deig på rimi, så det står vel i stil. Skulle gjerne hatt Mummi formene da:)

små gleder sa...

Mummiformene var herlige! Vil du røpe hvor du har kjøpt de? : )

Kort og Søm sa...

Mummi formene er kjøpt i Finland og Danmark! :o)

Hege-Annie Simonsen sa...

Litt av en pepperkakeform-samling du har, Fredrikke!
Ikke dumt med en variasjon - kan tenke meg det er spesielt stas for barn, når dere serverer pepperkakene laget med disse formene! :)

Koselig med adventspynten du viser frem. Her er det ikke så mye julepynt framme ennå, men det kommer etterhvert. Ha ei fortsatt fin adventstid! :) Klem, Hege

Unknown sa...

Så bra at vi er flere samlere! Jeg har ca 100 forskjellige, de ble i jula utlånt til et bakeri :)